zaterdag 24 juli 2010

Hallooo,

Ik vind het heel leuk dat er zo veel mensen reageren op mijn blog!!!

De voorbije 2 dagen waren echt superleuk.

Onze AFS-contactpersoon Mr. Mireku nam ons (Laura en ik) mee naar de middelbare school waar hij lesgeeft. Die school is echt zo leuk, ik wou daar echt niet weg, ik wou daar blijven en daar wonen.

Donderdag gingen we dus naar Ghanas High school. Mr Mireku dropte ons in een klas waar op dat moment 10 meisjes zaten. Het duurde maar 10 minuten tegen dat de hele klas vol stond met leerlingen. Toen voelde ik mij echt een attractie. Iedereen was zo geinterresseerd in ons, stelden 1000 vragen. Ze toonden ons heel de school.

Vrijdag gingen Laura en ik in de voor;iddag een kijkje nemen op onwe projecten, samen met Mr Mireku. Ik ga Frans geven in St. Mary International school. Maandag starten de kinderen met de examens dus ik ga waarschijnelijk gewoon de leerkrachten helpen met verbeteren en dan wat rondhangen. Op 5 Augustus hebben de kinderen hier vakantie, dus dan heb ik eigenlijk geen werk. Maar dan gaat mijn broer Michael mij een aantal attracties tonen hier in Ghana. Ik ben ook een kijkje gaan nemen op het project van Laura,een soort van kinderopvang. De medewerkers heten mij ook heel erg welkom en ik mag altijd eens langskomen...

In de namiddag gingen we dan terug naar Ghanas high school. Laura en ik werden gesplitst. Ik werd gedropt in de Wetenschap klas, met bijna allemaal jongens. Echt grappig maar superleuk. Smiddags at ik fruit in de school, echt fantastisch. Daarna ging ik terug naar de meisjeklas, klas 6, mijn leeftijd dus. Ik leerde hen enkel woorden Nederlands en Laura Duits. En ze wouden dat echt leren e... Dan moest ik een liedje zingen voor de klas, ze wouden mij horen zingen, echt hilarische momenten... Daarna wouden ze ons leren dansen, en moesten we tonen hoe wij dansen, echt superleuk... WE hebben de Macarena en zo gedanst, de jongens maken dan muzeik op de bank en sommige meisjes dansen mee... Dan haalde ik mijn fototoesten boven, waaaaaaaaw, echt superveel fotos van mij en de studenten... Wij kwamen daar terwijl ze eigenlijk moesten studeren, hahahaha, daar kwam welniets van in huis...

Om 3u verlieten we de school en gingen we terug naar de markt... appelsienen eten. In ghana snijdenze de appelsienen niet in stukjes, maar zuigen ze gewoom het sap uit de appelsien, de eerste keer was heel mijn gezicht echt vol maar nu beging het te lukken...

Ik nam samen met Laura de Taxi naar huis, helemaal alleen, zonder hulp...

Eens terug thuis,praatte ik met mijn gastgezin, at ik, keek ik tv en ging slapen...

Als Michael voor de middag terug is van Accra, ging hij met ons (Laura en ik )naar het het zwembad... en anders gaan we gewoon naar de stad.

Ik wordt hier regelmatig ten huwelijk gevraagd, zelf door de taxichauffeur....

Vandaag zat ik de taxi met een leraar engels, hij gaf me zijn nr. Als ik vragen heb in verband met lesgeven, kan ik bij hem terrecht... Tis 1 van de eerst mensen die niet zoals de andere mannen blijkt te zijn... maar ik ben op mijn hoede...

Vandaag heb ik mijn kleren met de hand gewassen, echt een grappig zicht denk ik

Nu ga ik jullie laten,

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8 opmerkingen:

  1. Hai Sabet,

    Het is leuk wat nieuws te vernemen uit het verre Ghana
    Blijkbaar ben je daar al goed thuis en snuif je de plaatselijke gewoontes al wat op
    Carpe Diem

    Marleen (en Erwin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sabetjaan!!!

    wow volgens mij amuseer je je daar echt kapot!
    Ik wens je nog superveel plezier en wij missen
    jou!!!


    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Sabet!

    Geniet van al die unieke ervaringen!
    Ik probeer mij ondertussen in te beelden hoe het
    er daar uitziet enzo..
    Misschien moeten we gewoon een filmploeg op u afsturen die dat daar allemaal filmt ? :)
    Neenee ;) uw foto's zullen al meer dan genoeg vertellen!

    Liefs,

    Elena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag dag !

    Sabet, 'k hoop dat je nog gaat terugkomen en niet gaat trouwen daar! ;) Ik heb u nog nodig hé, volgend schooljaar!

    Het is een droom van mij om ooit eens les te geven in een ander land, waar ze het toch wel wat minder hebben dan ons... Ik denk dat je veel liefde en vriendschap zal krijgen van de kinderen in die school!

    Geniet ervan!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een feit is zeker ,kwa huwelijksaanzoeken heb je nu al je moeder overtroffen. Nu ben je daar de witste maar eenmaal terug hier, zal je wel de bruinste zijn thuis he ! Het ga je goed.

    Tante Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo sabet

    is het leuk in ghana ? in frankrijk was het leuk :) we hebben veel dingen gedaan:) 7 augustus ga ik op kamp:) loran

    diente yp)ou)oràtiurto)àpy^tty^$pu$trrrrrrrrrrrrrrrty$
    yyyyyy hbfrredssss maan kkyyyyyyyyumhmh=:fdmthm::dfg;ds;df;:ù/gf=d:ffd,;fnnbdvqsfqsdnfn,bcxc,

    Sabetje,
    amuseer je daar en je mag daar zeker niet trouwen want de kids willen nog dat je komt babysitten!!

    Tot later, Katrien en Jan en kids

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sabeeeeeet,


    Oh, dag mijn lieve meisje,
    hoe gaat het daar in het verre Ghana?

    Kben hier al even weer van Amerika e.
    Vorige vrijdag toegekomen.
    Twas echt heel leuk! We houden wel eens een foto-avond met een glaaseken of twee, drie :)

    En je bent daar juf sabet die frans moet geven!
    Moehaaaaaa!! Ok, toen ik dat las voor het eerst vond ik dat wel grappig, maar je gaat dat zeker goed doen!

    Heb je al veel in ons schriftje gelezen?
    Hoe is met Michael?

    Oh gij sukkelaar met u sinaasappels! Ik zie het u zoal doen:) lukt het nu al ewa beter?

    Jong, ik heb hier duust vragen e, hehe, maarja.
    Ik hoop echt dat je het daar goed hebt. Vergeet u niet in te smeren met zonnecrème. Hoe ver zit je al met het vernegeringsproces? :p

    Kben blij dat je familie je goed bevalt enzo en dat je kamer daar nog goed meevalt. Goh, al die avonturen die je daar beleeft. Iedere dag is zeker een heel nieuw avontuur.

    Kmoet wel zeggen, mijn wijfeken dat ik u mis.

    Amuzeer je nog!! En ik schrijf je wel nog is.

    Liefs,
    Hannahjaan, x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tante christine31 juli 2010 om 12:25

    Hallo sabet,
    Alles oke met jou ?
    Dit is mijn eerste pc-bericht !!!!!!
    Goed hé ?!?!
    tante christine :)

    BeantwoordenVerwijderen