donderdag 29 juli 2010

GHANA GHANA GHANA

Hallooooooooo vrienden,

om verder te gaan op mijn vorig bericht.... ik ben zaterdag gaan zwemmen met mijn broer en een vriend van hem.

Zondag ben ik naar de kerk geweest dicht bij mijn huis. De viering is echt niet te vergelijken met die van in Accra. In Koforidua is de kerk ingericht als een partyzaal en iedereen zit daar gelijk ne zot te dansen. Ik zeg het u naar de kerk gaan is echt plezant, maar na 4u hebt ge der echt wel genoeg van!!! Twas een extra lange viering omdat de leidster van de kerk jarig was. Z e had een bureaustoel gekregen en op het einde van de viering kregen we ne cola een een stuk taart, kwas tan ook content! :) In de namiddag was het family time.

Maandag ging ik voor het eerst naar mijn project. Als ik toekwam moest ik zoeken voor de directeur. Ik kwam toe en er werd me verteld, ja vandaag is die er niet. Dan besef je, OK IK BEN IN AFRIKA. De kinderen hebben examens dus ik heb eigelijk nogal weinig te doen. Ik hang gewoon wa rond met de leerkrachten. De leerkrachten zijn echt megaaaawijs!! Ze zijn grappig<

Maandag rond 11u begon ik me echt slecht te voelen, maar ik dacht dat het wel zo over gaan dus ik wachtte tot 13U30 om met de eerste schoolbus terug naar huis te gaan! Eens ik thuis kwam wa ik echt kapot. Heel mijn lijf was nat vant zweet. Mijn hoofd barste, mijn spieren deden pijn, mijn neus verstopt, mijn ogen piekten en de tranen liepen er gewoon uit. Ik wou niet wenen maar het ging gewoon vanzelf! Ik nam enkele medicijen en ging dan 3u voor 3u in mijn bed liggen. Rond 17u was ik nog steeds in dezelfde toestand. Mijn gastgezin besloot om met me naar het ziekenhuis te gaan maar eerst moesten ze nog even een discussie voeren over een bepaald onderwerp. Dat duurde 3 uur en ik lag daar maar te vergaan. om 20 u gingen we (Michael en ik) dan eindelijk naar het ziekenhuis, echt een ziekenhuis om nachtmerries van te hebben!! WE moesten wachten in een gang, en na 10 minuten brachten ze ne man binnen die gelijk aant sterven was. Hij kon niet meer reageren en hij hing vol me kots. Hij rook niet zo goed, nu moeten jullie weten dat die man 10cm verwijderd was van mij dus dat was niet echt plezant...Zo om 21u ging ik bij de dokter, hij vertelde mij dat ik een infectie heb in mijn keel en ook heb ik malaria in mijn lichaam. fijn fijn fijn. Ik heb pillekes gehad en nu gaat het echt al stukken beter!!!!

Dinsdag ben ik niet gaan werken omdat ik nog altijd niet goed was. Ik ben met Michael naar de stad geweest omdat ik me beter voelde als ik buiten liep, ik heb enkele vrienden van hem ontmoet...

Woensdag ging ik terug naar de school, dan had ik echt niets te doen, ik heb naar een film gekeken op school en daarna gewoon weer rondgehangen met de leerkrachten...praten, lachen en plezier maken. Om 13u30 kreeg ik een lift, samen 4 mannelijke leerkrachten, naar huis. De leerkrachtenauto. Er zijn hier opvallend weinig vrouwelijke leerkrachten, best vreemd...

Vandaag ben ik opnieuw naar de school geweest. Twas best leuk... Ik ging samen met de directuer in iedere klas. Elke keer stelde ik me voor en konden de leerlingen enkele vragen stellen. Daarna Zat ik met de kindjes van klas 2 in de bibliotheek, die zijn echt schattig. Ze hebben liedjes voor mij gezongen. Om 13u30 nam ik opnieuw de bus naar huis...

Deze namiddag kwam Laura mij bezoeken, het meisje van Duistland. Echt leuk. We gingen samen naar de stad, we kochten een woordenboek engels-twi. Er was maar 1 meer, zo we moeten hem delen... Mijn gezin spreekt regelmatig Twi, heel veel mensen in Ghana spreken Twi, zo het leek me best wel handig!!!!!!!

Zo morgen ga ik gewoon weeer terug naar de school. Zaterdag ga ik de boti falls en de akan falls gaan bekijken... En zondag weet ik nog niet, ik kan het jullie volgde week vertellen....

Wanneer mijn school met vakantie gaat, ga ik reizen en enkele andere regio's bezoeken en hun atracties.

Tis waar, iedere dag is hier een nieuwe avontuur, iedere dag is anders, elke dag nieuwe ontdekkingen!

Ik begin het stillentjes aan leuker en leuker te vinden, hier in Ghana!

Groetjes uit Koforidua

Veel liefs,
Sabet
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6 opmerkingen:

  1. Dag Sabetje,
    De Afrikaanse vakantie staat voor de deur... dus geniet er maar van. Met zo'n proper gewassen kleren kunt ge gerust overal komen dus maak maar een waslijst van "te bezichtigen plaatsen,enz..."

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weet gij wa ... wij mogen heel af en toe ne keer goe maffen in uw bed .
    Da wiste gij nie ,éh !!!!! hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey sabet

    leuk te weten dat ge plezant begint te vinden hinder ver maar niet te plezant vinden he! Dus als ik het goed begrijp is je vrijwilligerswerk een termijn van 2 weken en 5 weken verlof ????
    Leuk en geniet er ten volle van want eenmaal thuis ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tante christine en nonkel erwin31 juli 2010 om 12:08

    Hallo sabet,
    Alles oke ?
    Onze vakantie was zeer warm !
    Hoe gaat het met de gezondheid?
    Is het goed dat ik op 4 sept. mijn was maar jou kom brengen ? Hihihihihi
    Tot binnekort :)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik volg je verhalen op de voet en ik probeer het mij allemaal voor te stellen. Hopelijk heb je niet veel last meer van de malaria.
    Sabet, doorzetten en genieten hé. ik maak me klaar voor een midweekje Polen en daarna begint voor mij het grote avontuur :p. we houden elkaar op de hoogte hé!
    ;) benji

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sabet !
    Amai jong, malaria! das minder!
    Maar kzie dadde u amuseert!
    als je terug bent moede mij alle foto's tonen é!, kben benieuwd!

    Amuseert u daar nog e kleine! :) X

    Kaaaaaaaat

    BeantwoordenVerwijderen