woensdag 4 augustus 2010

Hallooo vrienden,

Ik ben nu 20 dagen in Ghana. Hoe langer ik hier ben, hoe leuker ik het hier vind.

Vrijdag ben ik gewoon naar school geweest. Ik ga echt graag werken in de school. De leerkrachten zijn supervriendelijk. Ze zeggen dat ze mij allemaal gaan komen bezoeken bij mijn gastgezin wanneer de schoolvakantie start. Een aantal zeggen ook dat ze mij gaan komen bezoeken in Belgie maar dat zal dan nog niet voor onmiddelijk zijn. Ze nodigigen mij ook allemaal bij heb thuis uit...ze zijn hier echt supervriendelijk!!

Vrijdag heb ik tijdens de speeltijd met de kinderen gespeeld. Ze vonden dat allemaaal superleuk omdat de leerkrachten dat hier niet echt doen. Ze leerden mij hun lokale spelletjes. Ik ben wel een beetje een attractie in de school. Wanneer ik aankom op de school komen de kinderen en de leerkrachten mijn onmiddellijk groeten. Wanneer ik met de kindjes in een kring sta, zouden ze bijna vechten om naast mij te staan en mijn hand vast te pakken...

Vrijdagavond wou mijn broer met mij naar de club samen met zijn vrienden. Ik moet zeker geen schrik hebben dat er iets gebeurd met mij want ze zijn allemaal superbeschermend. Eerst gingen we naar de bar om wat te drinken. Vervolgens namen we de taxi naar de club. Dat is een hotel, dus er zijn daar wel nog wat touristen. Eens we daar toekwamen, merkte we dat het gesloten was........ JAMMER

Ik heb echt een heel leuk weekend gehad.
Zaterdag heb ik lang geslapen. In de namiddag vertrok ik samen met George, Florence en Michael naar Boti Falls, Umbrella Rock en Akaa falls, echt prachtig. Zo'n natuur heb ik nog nooit gezien. We moesten wel 1u stappen naar de Umbrella rock in de fele zon en echt erg klimmen. Eens je daar bent ben je wel gelukkig dat je het gedaan hebt, je hebt echt een prachtig uitzicht over de jungle. Rond 19u kwam ik thuis en ik was echt kapot en ging dus vroeg slapen...

Zondag is Steffi me komen bezoeken. Steffi is hier ook met AFS en is ook van Belgie, zij verblijft in Accra. rond hafl 10 arriveerde ze in Koforidua. Het was zo leuk om haar te zien. Eindelijk kon ik eens Nederlands praten, dat heb ik echt gemist. We gingen samen naar de markt in de stad. In de namiddag gingen we naar het zwembad in het hotel dicht bij mijn huis! Het was echt leuk! Ik had een bal meegenomen zodat we daarmee konden spelen in het zwembad. We werden daarbij vergezeld door 4 jongens. Die waren echt wijs, ze waren normaal en niet zo plakkerig en huwelijkerig!!! Rond 6u moest Steffi naar huis.

Maandag ging ik opnieuw naar school. Ik was te laat opgestaan waardoor ik de laatste bus, die van 8u naar de school gemist had. Ik heb dan een taxi genomen. Eens ik io school kwam, begon ik mij te verontschuldigen. Maar niemand was boos, ze hebben juist wat gelachen met mij. Maandag heb ik doorgebracht in klas 6, ik heb de leerlingen een spel gespeeld, Aware, best leuk. Ik ben van plan om het te kopen als souvenir. Ook wil ik hier een aantal cd's kopen met Ghanese muziekm da's echt zot wijze muziek. En het is waar, iedereeeeeeeeeeeeeen in Ghana kan dansen. Kindjes van 4 jaar dansen beter dan mij!!!

Dinsdag ging ik opnieuw naar school, weer een gewone dag. Dindsdag heb ik de leraar Frans enkele woorden Nederlands geleerd, echt grappig. Iedereen is hier supergeinteresseerd in Belgie. Kindjes denken soms wel dat ik een paradijs woon en dat iksuperrijk ben. Als ik stap naar huis, en kom kleine kindjes tegen dan vragen die geld. Dat is best wel zielig maar je mag daar niet aan toegeven. Dinsdag was er een vergadering van de leerkrachten op de school. De directeurs en de leerkrachten vonden dat ik er bij moest zijn...dusja ik ben dan maar naar de vergadering geweest ook al had ik weinig te zeggen. Het voorbije schooljaar werd besproken. St.Mary's International school is echt een goede school, ze willen echt vooruitgang boeken en doen dat ook. Het is een van de beteren scholen hier in de regio. Rond 16u ging ik dan met de schoolbus naar huis. Eens thuis wastte ik mijn kleren met de hand, twas grote kuis. Ik begin daar echt goed in de worden, ik ben fier op mijzelf...

Vandaag ben ik ook naar de school geweest, opnieuw een leuke dag!!!! Vandaag was Jef van klas 6 jarig en er was een soort van feestje. Ik was uitgenodigd. Iedereen kreeg eten en drinken. Twas echt leuk. Ik heb vandaag ook enkele foto's van de schoool kunnen nemen en ook van de kinderen. Iedereen staat hier echt graag op de foto's. Soms komen ze mij zelf vragen; Wil je een foto van mij nemen...
Om 1 u ben ik naar huis gegaan net zoals de meeste kinderen en leerkrachten. Daarna (nu dus) ging ik met Laura naar de stad om het internetcafe te bezoeken en daarna gingen we naar de stad. Ik ging op zoek naar Chocola omdat ik daar zo verschrikkelijk zin in heb. Michael maakt mij soms boterhammekes met Nutella en dan ben ik echt de gelukkigste mens op aarde... Ik begin goed te wennen aan het pikante eten..

MOrgen in het een speciale dag op school het is de laatste schooldag. Dan is het een groot feest op de school... De kinderen brengen drinken en eten mee. Ik ben nu al in iedere klas uitgenodigd. Waarschijnelijk ga ik na de school met een aantal leerkrachten naar de stad...

Vrijdag is er dan oudercontact op school, mar ze hebben gezegd dat ik mag komen... dus ik ga vrijdag ook naar school...

De directeur heeft geregeld dat ik volgende week kan werken in de kleuterschool tot woensdag want dan gaan die ook met vakantie. Echt leuk!!!

Van 14 tot 21 augustus ga ik op reis door Ghana samen met mijn broer Michael en Elise en Veerle van Belgie. Tziet er echt zalig uit. We gaat 5 regio's bezoeken en we gaan ook op safari...

Iedereeen is hier echt superlief voor mij en willen echt dat ik het hier goed heb. Jullie weten dat ik vorige week ziek was. Bobo, leraar engels van mijn school heeft mij zo iets gelijk vickx gekocht omdat hij wilt dat ik vlug genees... Zo'n dingen zie je toch niet in Belgie ze

Ik ga jullie nu moeten laten, ik kan nog zooooooooooooo veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vertellen maar heb er gewoon de tijd niet voor.

Nu ga ik nog wat rondlopen in stad en vanavond ga ik samen met mijn ghanese familie naar mijn zus Diana. Die is al ouder en woont dus al alleen met haar gezin........

Vandaag is het echt zot warm.

Zonnige groetjes uit Koforidua...

Ik mis jullie!!!

Veel liefs,
Sabet
xxx

PS>: sorry als er veel fouten in de tekst staan, ik heb geen tijd en zin om hem na te lezen :)

10 opmerkingen:

  1. Sabetjaan,

    Amaai ik ben zo blij da je het daar goed stelt:)
    Ghehe, en nu op safari als de school daar gedaan is:)
    Ik ben echt benieuwd naar je foto's!
    Kben ook al bij da je al weer veeeel beter bent. Want da was toch even verschieten.

    Ja gek dat ik nu een bericht stuur want normaal ben ik weg met de ksj. Maar ons Hannah is zo al vijf weekjes een beetje klierkoorts ziek. Enja, nu mag ik ook al van de dokter niet meer op cm, dus ik ga mij hier steeeeeen dood vervelen.
    Af en toe ga ik bij elise, en rara wat doen we dan: TV kijken :) En mijn omaatje zorgt ook goed voor mij, want mama en papa zijn gaan werken.

    Als ik mij wa beter voel en ietsje gemakkelijker de trap op kan lopen (nu ist gelijk ne marathon)dan ga ik mijn kamer opruimen en gaan papa en ik ze schilderen:) Nieuwe kamer, jippie!
    Dan mag je keer blijven slapen in mijn nieuwe kamer! Mijn baby giraffen gordijnen gaan dan weg en dan pak ik iets lekker volwassen in de plaats:)

    Trek maar veel mooie foto's van die plaatsen in Ghana waar je naartoe gaat! Zodat je ze zal blijven herinneren voor later. Ik weet dat je nu echt het avontuur van je leven meemaakt en dat je dat zeker nooit zal vergeten, maar als je dan later zo eens een foto vastneemt, dan kan je terug denken aan hoe goed je het daar gehad hebt, hoeveel je geleerd hebt, en hoeveel nieuwe vrienden je hebt leren kennen..

    Ik mis je,

    Hannahjaan

    ps: misschien moet je je studies voor volgend schooljaar herzien en misschien moet je leerkracht worden en onderwijs studeren:) Ghaha, ons juf Sabet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh man

    ik ben zo blij voor je!!!!

    maar ga ook blij zijn als je weer hier bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waow ... goed dat je nu zelf de dagen invulling kan geven. Geniet intens van het schoolfeest en de vele uitstappen die nu nog gaan komen. ik hoop dat geen enkele foto verloren gaat want ik kijk al uit naar het moment dat we efkens Ghana in beeldvorm te zien krijgen. Het ga je goed en geniet in de overtreffende trap van alles
    Groetjes !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Sabet!

    Allereerst: Ik ben niet akkoord met Hannah. Je moet je studiekeuze niet herzien. Sociaal werk is goed! ;) Hehe!

    Nu, ik lees uw blog altijd zooo graag. 't Is precies of ik zelf meegetrokken wordt in uw verhalen! Ik probeer me gewoon soms in te beelden hoe ik het daar zou hebben. :D

    Zoals ik al eerder gezegd heb is het een droom van mij om eens naar daar op reis te gaan... MISSCHIEN, volgend jaar... Met de internationale reis die we maken, of met de internationale stages die we kunnen doen als de uitslagen het toelaten...

    Sabet, ik hoop dat je het daar echt naar je zin hebt! Maar zoals jij alles hier beschrijft, denk ik dat dat wel het geval is. Geniet nog van je verblijf daar. Maak maar genoeg foto's hé! Ik kijk ernaar uit om ze te kunnen zien!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. yooo zussie,

    We vinden het wijs da gij u daar zo amuseert ! Tvalt daar precies nog goed mee he, mss beter dan verwacht :). Ge zit al bijna aan de helft van uw verblijf daar, wat kan de tijd toch snel gaan he (of juist niet :D).

    Denk dat die safari wel nog sjiek ga zijn(wist Elise mij te vertellen) dus da zijn precies als maar betere vooruitzichten voor u ... :)

    Trek maar veel foto's en bruint maar een beetje dat de mense zien da ge op reis zijt geweest he :D

    Wij zijn nu bezig met muziek te kiezen voor in de auto als we op reis vertrekken ...

    Bon we zullen u dan maar keer laten zeker :)

    Nog veel plezier daar in Congo !


    Salutations sincères,
    Lotar & Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We bedoelen Ghana ipv Congo !

    grappig he :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Sabet,
    Ik hoop dat je ook wat recepten meebrengt uit Ghana, want ik ben momenteel geinteresseerd in alles wat met koken te maken heeft.
    De verhalen over hoe kinderen jou vragen om geld, klinkt me zeer bekend in de oren, in India en Cuba maakte ik dat ook mee. Niettemin komt er ook zoveel goeds op je af, dus ik blijf het herhalen: geniet, heniet, geniet...

    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps, tikfoutje heniet = geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Sabet,

    Wat een avonturen! Geniet er nog volop van want de tijd gaat veel te snel!
    Machu Pichu staat ondertussen op mijn palmares.
    Eindelijk...
    Vanavond vliegen we na 5 weken terug naar huis.
    Blijf ons op de hoogte houden en vergeet de opdrachten niet.

    Liefs

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen