woensdag 11 augustus 2010

De tijd vliegt....

Halloooo,

Het wordt steeds moeilijker om tijd te vinden om het interntet te gebruiken!!! Het is druk druk druk>

Ik ga verder op mijn vorig bericht....

donderdag was het op St. Mary's international school 'OUR DAY'. Dat was echt superwijs! Ik kwam op school en de leerkrachten waren bezig met de installatie van de muziekboxen. Ik kon weinig doen dus ging ik naar de bankjes. Daar zaten zon 5 andere leerkrachten. En ja kheb kik dan een babbelke gedaan. Dan haal ik mijn camera boven en dan wou iedereen met mij op de foto, echt grappig. Op Our day hoor je overal in de school muziek. Iedereen was blij. Er werd gedanst en gelachen. Kinderen brachten eten en drinken mee voor in de klas. De kinderen geven ook geschenken aan hun leerkrachten on hen te bedanken voor het voorbije jaar. Ik was heel de dag in klas 6. Bobo, de leerkracht engels gaf den helft van zijn geschenken aan mij...
donderdag ben ik ook naar een winkel geweest int stad waar je Europees voedsel kan kopen, twas nen droom om chocola te eten!!!

Vrijdag was het oudercontact op school. Normaal moest ik niet komen maar de directeur en enkele leerkrachen hadden mij gevraagd om te komen. Ik ben dan met de taxi naar school geweest, ik was daar om 8u. Als ik daar toekwam was daar niemand behalve 3 leerkrachten. Ze kwamen bij mij en zeiden dat de school vandaag maar start om 9u, ze waren mij dat vergeten vertellen :) Sommige ouders gaven geschenken aan de leerkrachten. Bobo kreeg een stuk stof en hij heeft aan mij gegeven omdat hij vond dat ik het moest hebben als een souverir... haha zalig

Zaterdag stond ik op om 8u4o doordat Michael in mijn kamer kwam en zei dat ik veel te lang geslapen had. Die dag ben ik naar Diana geweest, zij is mijn zus. Ze is al ouder en woont alleen met haar gezin. Ik ben daar heel de dag geweest. Ze heeft 2 kindjes en kheb heel de dag me t het gespeeld. Ik heb de oudste dochter ook een uur frans gegeven. Michael zei dat me zou komen ophalen om 18u maar uiteindelijk was dat 19u30. Ze hebben hier echt geen tijdsbesef. Zaterdagavond ben ik naar het feest van Naab geweest, de beste vriend van Michael. Hij is politieman en kreeg promotie en dat moest gevierd worden. Ik was daar nog maar 5 minuten of ik werd al ten dans gevraagd. Ik heb mij echt zot goe geamusseerd.wou met mij dansenm echt grappig. Op een bepaald moment stonden er 5 mannen rond mij en begonnen ze bijna ruzie te maken on mij. Iedereen Iedereen danste, zelf de oude mensen. Daarna zijn we dan nog naar de club geweest met een aantal mensen. rond 3u was ik echt kapot en Julles was ook kapot dus besloten we naar de zetels te gaan. We zijn beiden in slaap gevallen. en als we wakker werden was iedereen weg, ma echt iedereen. Chance da Michael ons komen halen is!

Zondag heb ik dan uitgeslapen. Rond de middag kreeg ik telefoon van steffi. Ze verbleef dit weekend in Adukrom en vroeg of ik niet op bezoek wou komen. Dat is niet zo ver van Koforidua. Ik moest alleen met den bus en ik kende mijn weg totaaaaaaaaaaaaaaal niet dus kwas niet echt op mijn gemak. Maar iedereen hielp mij en kben dan ook veilig aangekomen. Als ik terugkwam met de bus lerde ik Florence kennen. Ik heb heel de busrit met haar gepraat. Ze woont in western region en ze heeft mij uitgenodigd bij haar thuis. Als ik daar ooit ben en ik vind geen slaapplaats mag ik haar altijd bellen. Als ik aankwam in Koforidua was het donker dus ik herkende niets meer. een vrouw heeft mij geholpen en een taxi geregeld voor mij naar mijn huis.

Maandag ben ik dan naar de kleuter school geweest. Die kindjes zijn echt zooooooooooooooo lief en schattig. Ik heb ze dingen als het alfabet, de nummers en de dieren geleerd. Ze zijn ook bezig met de voorbereiding van het schoolfeest van woensdag. maandagavond heb ik opnieuw mijn kleren gewassen. Mijn vingers liggen er van open. Als ik in de schoolbus zat heb ik een naakte man op straat gezien. de leerkracht naast mij zei dat hij gek. Maar twas echt supergrappig om de kleine kindjes te zien, hun ogen vielen er bijna uit. S avonds zijn ik en Michael dan naar de stad geweest. we zijn iets gaan drinken met Naab en zijn broers want Dinsdag vetrekt Naab voor 2 weken naar een andere regio voor zijn werk.

Dinsdag ben ik ook naar de school geweest en de dag was vergelijkbaar met maandag.

Vandaag stond ik op en het was aan het gieten, ma echt gieten e. En dat heeft heel de dag aangehouden. Vandaag is het schoolfeest. De hele school is versierd. In de namiddag kwamen de ouders. dan begon de schow. Een aantal leerkrachten van mijn andere school waren daar ook, echt wijs. Bobo was de presentator. Hij zegt altijd mij: I'm your african daddy. de kindjes deden dansjes en toneeltjes. Rond 17u bracht bobo mij naar huis. Hij vond da veiliger met de regen. ;) Iedereen is hier echt superbeschermend.

Morgen ga ik waarschijnelijk mijn haar in vlechten laten doen. Ik heb lang getwijfeld maar ik vind ik ben in Afrika dus ik moet da doen.

Ik ga hier ook een jurk laten maken met stof van op de markt. dat kost echt niets.

Vrijdag komen Veerle en Elise bij mij. Want zaterdag vertrekken wij dan samen met mijn broer michael op reis. Jullie gaan dan niet zo veel van mij kunnen horen...

Mijn Engels begint echt zot te verbeteren.

Ik ga geen foto's doorgeven terwijl ik in ghana ben. dat internet hier werkt echt zot traag.

Ik ga jullie laten....Ik kan nog zo veel meer vertellen maar ik heb er gewoon de tijd niet voor!

Ik ga slapen...Ik ben echt moet van heel de dag bij kindjes van 4jaar te zitten.

Tot hoors.

VEEL LIEFS,
Sabet,
xxx

8 opmerkingen:

  1. Wow, het klinkt daar echt zot wijs! ik ben jaloers!
    ook wel trots op u, da ge zo lesgeeft enzo :)
    veel plezier op je rondreis he!

    Xxxx
    Kaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve lieve sabet!

    Veel plezier op je reis met Michael!
    Ik wil wel keer u hoofd zien met al die vlechtjes:) En 't heeft daar geregend ofwa?:p

    Ik mag van de domme dokter met mijn klierkoorts ook niet op cm, dus ik zit hier lekker nog tot eindaugustus thuis in de zetel.:)

    Kheb gisteren toch al proberen met elise mijn kamer op te ruimen want we gaan ze opnieuw verven e. ma twas een stort en ben volledig kapot, kheb mij een beetje overdaan met als gevolg da ik nu helemaaaaal niet meer kan doen.
    Zo:)

    Sabetje, veel plezier en geniet van Ghana's natuur en omgeving en de mensen en je familie en al je nieuwe vrienden!

    Kussie,
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeey sabet!

    Kvind echt superleuk om al u verhalen van daar te lezen.
    Tis allemaal superwijs wat je daar meemaakt.
    Ben net als hannak wel nieuwsgierig naar u haar! :p

    Veel plezier daar nog en ook op je rondreis!

    Melissa
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey sabet

    Tof om zulke verhalen te horen en wat moet dat nog toffer zijn om het beleven, maar (en nu spreekt een overbezorgde tante)wees niet te overmoedig en wees toch altijd alert he. Het allerbeste in Ghana.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sabet!

    Terwijl jij daar nu op rondreis bent, ben ik net terug thuis van weer een stukje meer van de wereld verkend te hebben..
    Ik ben opnieuw mee met al je verhalen uit Ghana
    en ik kan eigenlijk maar 1 ding concluderen:
    tis daar elke dag feest! ;)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeke en vake ... Lotar en Elise19 augustus 2010 om 03:33

    Hallo,
    We zijn vandaag donderdag 19 aug. dus nog 2 dagen rondreizen en dan hopelijk wat rust in Koforidua.
    We kijken al uit naar je volgende avontuurlijke blogverhaal. Groetjes van ons allemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sabetjaan!!

    Wow ik ben megajaloers.. t is daar gelijk da elena zegt, echt iedere dag feest!!!!

    Ik vertrek straks naar zwitserland met een bende puberende 14 jarigen :)

    ale amuseer je op rondreis heee


    BABA!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Sabet,
    Hier begint de schoolkoorts toe te slaan, begonnen met de inschrijvingen van 'mijn' kindjes en jongeren in verschillende scholen, lekker druk en boeiend om dit te mogen mee beleven, maar natuurlijk geniet ik ook ontzettend van jouw verhalen, het is zo leuk om te kunnen binnen kijken in andere culturen door jouw ogen, nog veel genieten hé
    Groetjes,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen